woensdag 11 januari 2012

tutorial babyschudkaart met muisjes

Ik maak regelmatig babyschudkaarten als geboortekaartje, ze zijn zo leuk.
Ik heb er een tutorial van gemaakt.
Benodigdheden:
-een dubbele kaart
- designpapier
- lege taperol (ik gebruik dubbelzijdige tape van de action)
- mica
- roze of blauwe muisjes (de ruijter)
- twee opeenvolgende cirkelnestabilities die op de lege taperol passen
- een scallopcirkelnestabilitie die groter is dat de grootste cirkelnestabilitie
- lint en eventueel verder aankleding van je kaart
Bekleed een je kaart met designpapier (ik heb papier van Me to You gebruikt).
Snij met de grootste cirkelnestabilitie één cirkel uit designpapier en één cirkel uit mica.
Ik heb op de cirkel van designpapier een plaatje geplakt (Me to You) en een tekst gestempeld.
Bevestig de lege taperol vast op deze cirkel. Gebruik sterke lijm, ik heb tacky glue gebruikt. Dit is sterke lijm en de overtollige lijm wordt doorzichtig als het is opgedroogd.
Snij met de scallopnestabilitie een cirkel uit designpapier, snij met de kleine cirkelnestabilitie het binnenste uit deze scallopcirkel (zie bovenstaande foto).
Zodra de lijm goed is opgedroogd vul je de lege taperol met muisjes.
Bevestig de cirkel van mica op dit geheel (ik heb dit met tacky glue gedaan).
Plak de scallopcirkel waar het binnenste uitmist, op dit geheel. Het schudgedeelte is klaar om op je kaart te bevestigen.
Versier je kaart verder naar eigen smaak.

8 opmerkingen:

Sapipzi zei

Bedankt voor deze leuke tutorial!

groetjes Margo

San Kado zei

Hey Annemarie... wat een leuke Tutorial heb je er van gemaakt!!!!!

En wat leuk dat je mee doet aan de Theeswap bij de Nederlandse Swappers!!!!!

Klaske zei

hij is superleuk Annemarie!!

Boukje zei

Wat leuk dat je er een tutorial van hebt gemaakt!
Groetjes Boukje.

Jacquelien zei

Bedankt voor je tutorial! Hem m gelijk gepind. Prachtig kaartje ook trouwens.

Claudia zei

Wauw wat leuk en wat simpel eigenlijk. Een supergaaf idee, dank je voor de uitleg!

Groetjes, Claudia

Kirsten zei

leuk dat je er een tutorial van hebt gemaakt! dank je wel ervoor.
Even op zoek naar taperollen en ik heb er nu al zin in om ze te maken.

Groetjes kirsten

Elly zei

Wat een super leuke babyschudkaart Annemarie!!

groetjes, Elly