vrijdag 30 september 2016

Handlettering


Wat superleuk om te doen, handlettering!

Het begon allemaal met een notitieboekje. Mijn dochter had een uitnodiging gekregen voor een kinderfeestje en dan vind ik het altijd wel leuk om een klein persoonlijk kadootje toe te voegen aan het kado.
Ik kocht bij Action al eens een aantal kraft notitieboekjes. Erg leuk om te versieren met bv washitape, maar ook met handlettering!
Wat ontzettend leuk om te doen. Ik heb eerst op internet allemaal voorbeelden opgezocht en daarna ben ik begonnen  met schetsen op een wit papier. Toen ik tevreden was heb ik het boekje erbij gepakt en heb ik eerst met potlood het ontwerp gemaakt en daarna overgetrokken met een zwarte fineliner. Als laatste heb ik de witte details gemaakt.
Ik vind hem best goed gelukt voor een allereerste keer!


Daarna had ik ook nog een paar enveloppen nodig om een kadopasje in te stoppen. 
Ik nam een kraft envelop en begon te ontwerpen.
Leuk om zo de naam toe te voegen, net als ik meestal op de kaarten ook doe.


Hierna wilde ik ook een paar kaarten maken. 
Ik had onlangs bij Boukje een leuke kaart gezien en die nam ik als voorbeeld (ook Boukje had spetters heb ik uitgeprobeerd, ik heb iets te veel gebruikt, maar voor een eerste keer vind ik het wel okee). Ook wilde ik de leuke achtergronden die Wiebine met Distressinkt maakt wel eens proberen.
Dit heb ik met elkaar gecombineerd. En onderstaande kaarten kwamen eruit!
Ook wel leuk geworden vind ik.




Ik blijf maar even flink door oefenen, want het is wel erg leuk om te doen!!!

2 opmerkingen:

Sabine zei

Wat een leuke kaarten, boekje en enveloppen. Heel gaaf die handlettering Liefs Sabine

Boukje zei

Leuk je handlettering kaarten, ik zag de roze bij Iris!
Groetjes Boukje.