donderdag 12 maart 2015

Naambordje

Voor mijn dochter maakte ik dit naambordje voor aan haar kamerdeur. Ze wilde het bordje graag in haar favoriete kleur blauw en mocht niet te 'truttig' worden.
Ik heb het houten bordje eerst twee keer in de gesso gezet.
En daarna licht ingewreven met Pan Pastel (Phthalo Blue 560.5). Dit heb ik gefixeerd.
Hierna heb ik een masker (Dutch Doobadoo) op het bordje gelegd. Toen ben ik met een sponsje met VersaMark over het masker gegaan. Hierna heb ik het masker verwijderd en heb ik Pan Pastel (Turquoise 580.5) over het bordje gewreven. Het stippenpatroon komt tevoorschijn.
Dit heb ik gefixeerd.
Hierna heb ik het masker met hartjes op het bordje vastgemaakt. Met structuurpasta heb ik wat hartjes aan de zijkant gemaakt.
Vervolgens heb ik de houten letters zwart gemaakt door ze in de VersaMark te dippen en met Pan Pastel (Ultra Soft Pearl Medium Black Coarse) te kleuren. Wat heeft deze kleur een mooi glans (wel erg moeilijk om op de foto te zetten!).
De Pan Pastel heb ik gefixeerd en vervolgens heb ik de letters vastgelijmd met Tacky Glue.
Hierna nog een versieren met een paar bloemetjes en blaadjes (zijn bewerkt met Viva Inka Gold zilver en glansen ook erg mooi!).
 En mijn dochter haar naambordje is af! Zij is er erg blij mee!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.....

Gebruikte materialen van Creabest:
houten bordje
Dutch Doobadoo masks stippen en harten
- structuurpasta
Pan Pastel (Phthalo Blue 560.5, Turquoise 580.5, Ultra Soft Pearl Medium Black Coarse)
VersaMark
Viva Inka Gold Silver
Tacky Glue

4 opmerkingen:

Els zei

Schitterend wat een pracht naambordje heb je gemaakt voor je dochter en ze is er natuurlijk heel blij mee. Enne .... deze is echt niet 'truttig'. Toppie!

Sabine zei

Wat leuk gedaan en wat een duidelijke uitleg! Liefs Sabine

De hobbydroom zei

Wat een schitterend naambordje!
Heel erg leuk zo in deze blauwtinten :) . Ook ik zeg: deze is alles behalve truttig! Super gedaan.

Lieve groetjes, Mandy

Maaike Huisman zei

Ik vind hem zeker niet truttig, maar erg leuk.

Groetjes, Maaike